fredag 11 april 2008

Deux jeunes filles lisant
by Pierre-Auguste Renoir

Tack för oroliga telefonsamtal! Både datorn och jag har varit opassliga men datorn har varit värst däran. Och naturligtvis blev datorn akut sjuk alldeles före påsk när Sverige stängde för helgen.
Inte förrän jag blir tvungen att leva utan dator inser jag hur mycket tid den stjäl från annat. Trots att jag vilade mycket hann jag städa bokhyllorna - ett mammutjobb. Det råder köpstopp för böcker - vilket vi naturligtvis genast bröt. Ska det köpas böcker borde vi bara köpa böcker av författare vilkas namn börjar på Ö för att slippa flytta alla böcker igen. Visst lämnar jag luckor - men det hjälper inte så länge vi köper fler böcker än luckorna ger plats för!
Har hunnit läsa också, Mats-Eric Nilssons "Den hemlige kocken". Skrämmande och mycket läsvärd.
Har återvänt till Jeanna Oterdahl - "Ett gammalt borgarhem" och Laura Fitinghoffs"Vårluft". Tänker återkomma till deras språk en dag när jag inte är fullt så sömnig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar