onsdag 27 juli 2011

Att väja fel


om boken “Handbags and Homicide“ av Dorothy Howell.

en väska helt i min smak

Vad som fick mig att köpa första boken i “Haley Randolph” serien, övergår mitt förstånd. Där fanns alla omdömen som borde ha satt igång ett helt klockspel av varningsklockor: hilarious, fast-moving plot, Haley Randolph is a hoot och passion for designer purses.
Så här sitter jag med en bok där både författaren och huvudpersonen är besatta av väskor — jag som tycker att vad som helst som man kan bära något i duger att — bära något i.
Huvudpersonen är en ung tjej, som är precis så infantil och flugig som bara infantila och flugiga unga amerikanskor kan vara — och språket är krampaktigt ungdomligt.
Kanske är det orättvis kritik, kanske blir boken bättre efter de första 26 sidorna, för längre kom jag inte. Men jag får skylla mig själv, det stod ju i klartext att boken är: “An appealing blend of chick lit, romance, and mystery.”

2 kommentarer:

  1. Förhoppningsvis så får du en riktig aha-upplevelse på den 27 sidan!

    Karin

    SvaraRadera
  2. Karin,
    Sidan 27 får nog ingen chans!
    M

    SvaraRadera